Isnin, 29 September 2008

RENUNGKAN

...Adam a.s berwasiat kepada anaknya syits LIMA PERKARA.



...Janganlah kalian terpaut kepada dunia sesungguhnya aku di SYURGA terpaut tidak seberapa kemudian ALLAH mengeluarkanku darinya...

...Kedua katakan kepada mereka janganlah kalian turuti kehendak isterimu sesungguhnya aku telah menuruti kehendak isteriku dan makan SYAJARAH ,namun akhirnya aku menemui penyesalan...

...Ketiga katakan kepada mereka jika hendak berbuat fikirkanlah apa akibatnya,kalau aku fikirkan akibatnya tentulah aku tidak menerima nasib ini...

..Keempat jika HATIMU terpaut oleh sesuatu tinggalkan saja ia,sesungguhnya ketika aku makan SYAJARAH hatiku amat terpaut padanya namun aku tidak kembali sehingga akan ditimpa penyesalan...

...Kelima bermesyuaratlah dalam segala urusan,jika aku bermesyuarat dengan para MALAIKAT tentulah nasib seperti ini tidak akan menimpaku...

Tiada ulasan: